Σκότωσε τον φασίστα μέσα σου, πριν προλάβει να σέ υποδουλώσει
{δικό μου}
«Ο άνθρωπος απόχτησε μυαλό για να ανατρέψει τους νόμους της ζούγκλας,
όχι για να τούς εφαρμόσει»...
{άγνωστου, σοφού κατ' εμέ...}
«Πρέπει να ΕΙΣΑΙ η αλλαγή, που θέλεις να έρθει»
{του Μαχάτμα Γκάντι}

24.4.08

Για μιά αριστερή Αριστερά {ΙΧ)

Η πραγματική ημερομηνία αυτού του "πόστ" είναι 7-5-08

10. Περιβάλλον: Εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε.

Περιβάλλον είναι ό,τι μάς περιβάλλει {μην γελάτε...}, ο,τιδήποτε δηλαδή είναι έξω από το δέρμα μας. Ακόμα και το μυαλό και η "ψυχή" του διπλανού μας... Περιβάλλον μας είναι κι αυτά και πρέπει ΚΑΙ ΑΥΤΑ να τα προστατεύουμε... KAI AYTA πρέπει να μην τα "καταναλώνουμε" άσκοπα... ΚΑΙ ΑΥΤΑ δεν υπάρχουν μόνο για την ευχαρίστησή μας... Κι άστε την Παλιά Διαθήκη να λέει...
* Τό περιβάλλον δεν είναι (μόνον) πράσινο... είναι και ΚΟΚΚΙΝΟ πιά!
* Δεν είναι (μόνον) φυσικό... αλλά και κοινωνικό !
* Και η "αντίθετη" έννοια;;; Μά... ο ατομισμός, ο εαυτουλισμός είναι...
* Για να μάς χειραγωγούν, ποδηγετούν, κουμαντάρουν (διαλέξτε όποιο ρήμα θέλετε...) ευκολότερα...
* Καλλιεργούν, προωθούν, ενισχύουν, τονώνουν, υποστηρίζουν με κάθε τρόπο τον ατομισμό ΩΣ ΑΠΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ του δόγματος «Διαίρει και βασίλευε».
Μάς "διαιρούν" σε μονάδες, μάς απομονώνουν, μάς πείθουν ότι μόνο τον εαυτό μας αξίζει να φροντίζουμε για να μάς κάνουν ό,τι θέλουν. Και μάς κάνουν ό,τι θέλουν...

* Γκέγκε;;;
Περί τρύπας όζοντος, καταστροφής των τροπικών δασών, ασφυκτικών πόλεων, όγκου σκουπιδιών, σπατάλη νερού κλπ κλπ κλπ... τά έχετε ακούσει (ελπίζω ΚΑΙ μάθει...) πιό πριν, από αλλού.
Με άλλη πλευρά θα ασχοληθούμε εδώ.

--------------------->>>>>>{συμπληρώνεται/ολοκληρώνεται οσονούπω...}

4 σχόλια:

Theogr είπε...

Πέρασα για μια καλησπέρα. Καιρό έχουμε να τα πούμε μου φαίνεται. Πάντως όπως θα δεις έχω εξελίχθη. Καλό βράδυ.

Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό είπε...

Καλημέρα φίλε "ονειροπαρμένε".
Σε ευχαριστώ για τη φιλοξενία στον όμορφο ονειροπαρένο χώρο σου.
Θα ξανάρθω.
Αντί για σχόλιο
σου αφήνω το
παρακάτω κείμενο με την ελπίδα πως ταιριάζει στο ψάξιμό σου για μια "αριστερή Αριστερά". Αν πάλι σου πέφτει λίγο, άστο να προβληματίζονται οι επισκέπτες σου.
Να είσαι καλά
Κώστας Λάμπος



ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
________________________
www.epithesh.blogspot.com
www.globala.blogspot.com
www.infonewhumanism.blogspot.com

e-mail: prodial21@gmail.com
___________________________


Ο ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 21ουΑΙΩΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ

Κώστας Λάμπος

Λόγος περί Ουμανισμού-Ανθρωπισμού , με την έννοια της ‘ηθικής’ της εκάστοτε άρχουσας τάξης, της ‘φιλανθρωπίας των αρχόντων’, της ‘παιδείας’ κ.λπ., γίνεται από την κλασική αρχαιότητα, το σκοταδιστικό χριστιανικό μεσαίωνα, τα απολυταρχικά και φασιστικά καθεστώτα, μέχρι και την Pax Americana, που με τους ‘ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς’ της θέλει να επιβάλλει την παγκοσμιοποίηση του κεφαλαίου .
Ο Μαρξ αντέταξε, απέναντι στην αφηρημένη έννοια του υποκριτικού ‘ουμανισμού’ των εξουσιαστών, την έννοια του «συγκεκριμένου, του εμπράγματου Ουμανισμού», η αναζήτηση του οποίου θα μπορούσε να οδηγήσει τους εξουσιαζόμενους στην απελευθέρωση και τον άνθρωπο στην αληθινή ανθρώπινη φύση του. Ο Heidegger μίλησε για τον «Ανθρωπισμό του Είναι», όπου όμως «ο άνθρωπος νοείται όχι ως σχεδιάζων (Entwerfender), αλλά ως σχεδίασμα (Entwurf)».
Επειδή είναι προφανές πως ο Χάιντεγκερ αναφέρονταν στο ‘καπιταλιστικό είναι’, όπου ο άνθρωπος είναι ‘σχεδίασμα’, δηλαδή αντικείμενο εκμετάλλευσης, ενώ ο Μαρξ αναφέρονταν στον Ουμανισμό, όπου ο άνθρωπος θα είναι ο ‘σχεδιαστής’, δηλαδή το υποκείμενο της ιστορίας του και ο διαμορφωτής της αληθινής φύσης του, γι’ αυτό προτείνουμε να ξεκινήσουμε την αναζήτηση της φύσης και του χαρακτήρα του Νέου Ουμανισμού, του Ουμανισμού του 21ου Αιώνα από την προσέγγιση του Μαρξ, που αντιλαμβάνονταν τον Ουμανισμό όχι απλά ως ένα μεταβατικό μετακαπιταλιστικό ‘κοινωνικό σύστημα’, αλλά ως κάτι πολύ σημαντικότερο, ως ένα Νέο Οικουμενικό Πολιτισμό.
*
Πριν από μερικές δεκαετίες το επίκαιρο ερώτημα-κραυγή ήταν: ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ; Έκτοτε ο τότε 'υπαρκτός σοσιαλισμός' δεν έκανε, δυστυχώς, όπως πολλοί περίμεναν, ένα βήμα μπροστά, αλλά έκανε δύο βήματα πίσω και βρέθηκε στη θέση του μανιακού καπιταλισμού. Αντίθετα η βαρβαρότητα έκανε, από τότε, κάμποσα βήματα μπροστά και βρίσκεται σήμερα στη φάση της άγριας νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και του ηγεμονικού αμερικανισμού.
Το αποτέλεσμα αυτών των εξελίξεων οδήγησε την Ανθρωπότητα στο πιό κρίσιμο δίλημμα της ιστορίας της: Να συνεχίσει να εμπιστεύεται τον καπιταλισμό, που της υπόσχεται να την οδηγήσει ακόμα πιό βαθιά στη βαρβαρότητα, ή να τον ξεπεράσει, όπως έκανε μέχρι τώρα, στη βασανιστική διαδρομή της, με κάθε αντίστοιχο εκμεταλλευτικό σύστημα και να αναζητήσει νέους τρόπους κοινωνικής, τοπικής και οικουμενικής, συμβίωσης των ανθρώπων και των Λαών.
Όλο και περισσότερο γίνεται πιά κατανοητό, πως αυτός ο μανιακός, ο απάνθρωπος και συνειδητά καταστροφικός καπιταλισμός που διαπράττει καθημερινά εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας και του Πολιτισμού, πρέπει να δώσει τη θέση του σ' έναν καλύτερο κόσμο, πράγμα που προϋποθέτει:
• 1. Ανατροπή κάθε μορφής σκοταδισμού με την ανάπτυξη ενός κινήματος Νέου Διαφωτισμού, που θα οδηγήσει στην κοινωνικοποίηση της γνώσης και των επιστημών, στη διαμόρφωση μιάς νέας αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης και στην ανάπτυξη μιάς νέας ατομικής, κοινωνικής και οικουμενικής συνείδησης που θα εκφραστεί με ένα ρωμαλέο, ριζοσπαστικό, αντικαπιταλιστικό, οικουμενικό ουμανιστικό κίνημα.
• 2. Σταδιακή κατάργηση κάθε εξουσιαστικής και εκμεταλλευτικής δομής και των αντίστοιχων θεσμών, με την ανάπτυξη της Συμμετοχικής με την έννοια της Άμεσης Δημοκρατίας και την κοινωνικοποίηση όλων των διαδικασιών λήψης των αποφάσεων, και
• 3. Κατάργηση κάθε μορφής κοινωνικής ανισότητας, με την κατάργηση κάθε μορφής ιδιοκτησίας πάνω στα μέσα παραγωγής και με την κοινωνικοποίηση όλων των μορφών του οικουμενικού πλούτου και όλων των διαδικασιών παραγωγής και διανομής των υλικών και των πνευματικών αγαθών.
*
Με αυτές τις βασικές προϋποθέσεις η Ανθρωπότητα θα καταφέρνει να ξεπερνά σταδιακά τον καπιταλισμό, σε όλες τις πιθανές εκδοχές του, να απελευθερώνει διανοητικές και κοινωνικές δυνάμεις και να αξιοποιεί τις σύγχρονες ασύλληπτες δυνατότητες που θα της επιτρέπουν να οραματίζεται και ταυτόχρονα να χτίζει ένα καλύτερο κόσμο στα πλαίσια ενός Οικουμενικού Ουμανιστικού Πολιτισμού.
Ο Μαρξ, στον οποίο πολλοί βιάστηκαν να φορτώσουν το τερατούργημα του κρατικομονοπωλιακού καπιταλισμού και λάθρα βαφτισμένου 'σοσιαλισμού ή κομμουνισμού', έδειξε στην Ανθρωπότητα τους όρους εξέλιξης των κοινωνιών και τους νόμους ανάπτυξης των κοινωνικών συστημάτων και ιδιαίτερα του καπιταλισμού. Ο Μαρξ δεν ήταν 'προφήτης' και γι' αυτό έγραψε ελάχιστα για τη μετακαπιταλιστική πορεία της Ανθρωπότητας, για το Σοσιαλισμό, τον Κομμουνισμό και τον Ουμανισμό. Ο Μαρξ, όπως και κάθε άνθρωπος που ζει και γνωρίζει τον καπιταλισμό, ξέρει πως δεν πρέπει να είναι και επιθυμεί κάπως διαφορετική να είναι η αυριανή κοινωνία. Το πως όμως θα είναι η αυριανή κοινωνία θα το αποφασίζει η ίδια, σε συνδυασμό με τη δράση ή την αδράνεια άπειρων παραγόντων που συνδιαμορφώνουν τη δυναμική του κοινωνικού πεδίου και το 'γίγνεσθαι'. Ανάμεσα στις ελάχιστες θέσεις του Μαρξ για τη μετακαπιταλιστική πορεία της Ανθρωπότητας, συγκαταλέγεται και η παρακάτω:
"Το ξεπέρασμα του Θεού είναι το γίγνεσθαι του θεωρητικού Ουμανισμού...,το ξεπέρασμα της ατομικής ιδιοκτησίας…είναι το γίγνεσθαι του πρακτικού Ουμανισμού..., (και τα δυό μαζί) προϋπόθεση απαραίτητη για τον θετικό Ουμανισμό" .*
Προσωπικά εκτιμώ πως καλύτερο οδηγό δεν θα μπορούσε να βρει η Ανθρωπότητα για να εκφράσει την αγωνία και τους αγώνες της για μιά Νέα Ελευθερία, για έναν καλύτερο κόσμο. Φιλοσοφήστε το και καταθέστε τις απόψεις σας, σ' αυτό το διάλογο.
1. Μαρξ Καρλ, Χειρόγραφα 1844
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Ναπoλέων είπε...

Αγαπητέ Κώστα Λάμπο,
ευχαριστώ για την επίσκεψη και το εμπεριστατωμένο κείμενό σου/σας.

Θα πρέπει να τού βρώ όμως μιά καλλίτερη θέση, γιατί κάτω από τον "μεσότιτλο" «Περιβάλλον» δεν ταιριάζει. Θα το αφήσω εδώ πάντως μέχρι τότε.

Θά 'ρθω κι από τα "μέρη" σας σύντομα.

αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων

Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό είπε...

Φίλε Ναπολέων
χάρηκα για την άμεση ανταπόκρισή σου.
Θα χαρώ και για την επίσκεψή σου στις σελίδες
της Πρωτοβουλίας Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό.
Μεχρι τότε, πόυ θα μπορείς να πάρεις από εκεί ότι σου κάνει,
σου στέλνουμε το συνημμένο δώρο.
Να τα ξαναπούμε.
Να είσαι καλά
Κώστας Λάμπος

@@@@@@@@@@@@@@

Η επιστομονικοτεχνικη επανασταση
στην υπηρεσία της ανθρωπότητας
και όχι των κερδών
_____________________
ΑΝΑΔΗΜΟΣΕΙΥΣΗ ΑΠΟ
http://www.monthlyreview.gr
______________

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΦΙΚΤΟΣ,
Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΟΣΜΟΣ*.

του ΚΩΣΤΑ ΛΑΜΠΟΥ

Η επιστημονικοτεχνική επανάσταση στα χέρια της οικονομικής ολιγαρχίας σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση της εργασίας, οδήγησε στη ραγδαία αύξηση των κερδών των επιχειρήσεων και στη δραματική αύξηση της ανεργίας με ταυτόχρονη επιδείνωση των αμοιβών και κατά συνέπεια στη χειροτέρευση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων.
Κι όμως η επιστημονικοτεχνική επανάσταση που είναι έργο ολόκληρης της ανθρωπότητας θα μπορούσε να οδηγήσει:
α. Στη μείωση του χρόνου απασχόλησης, δηλαδή στην αύξηση του ελεύθερου χρόνου, που αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή των εργαζομένων στα αγαθά του πολιτισμού.
β. Σε μια οικονομία της πλήρους απασχόλησης χωρίς ανέργους και απόκληρους, φτωχούς και δυστυχισμένους.
γ. Σε μια δίκαιη κοινωνία, χωρίς κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες και σε μια ειρηνική και ευημερούσα ανθρωπότητα, προϋπόθεση αναγκαία για την έξοδο από τη βαρβαρότητα και την παραπέρα ανθρωπιστική πρόοδό της.
Ποιες δυνάμεις εμποδίζουν αυτή την εξέλιξη και οδηγούν τα πράγματα προς τα πίσω και για ποιο λόγο αντί να μειώνουν το χρόνο εργασίας, αντίθετα τον αυξάνουν προσθέτοντας μάλιστα σε αυτόν και άλλες τόσες ώρες απλήρωτης εργασίας κάθε μέρα, όταν είναι γνωστό πως με τη σημερινή τεχνολογία θα μπορούσαν να παραχθούν,

όλα τα αγαθά της πανανθρώπινης ευημερίας, με ελάχιστο, πολύ λιγότερο από τον σημερινό χρόνο εργασίας;
Ποιες δυνάμεις θα απελευθερώσουν τις επιστήμες και την τεχνολογία, θα ξεμπλοκάρουν την πρόοδο και θα καταστήσουν και πάλι δυνατή την πορεία προς τα μπροστά, προς μια νέα ελευθερία του ανθρώπου και του πολιτισμού του;
Γιατί σιωπούν για αυτά τα θέματα όσοι γνωρίζουν και ιδιαίτερα τα πολιτικά κόμματα και τα συνδικάτα και ποιον εξυπηρετεί και ποιον βλάπτει αυτή η συνομωσία της σιωπής;

Ποιος ο ρόλος των πολιτών, ο ρόλος του καθενός μας;
Η Πρωτοβουλία Διαλόγου για έναν Νέο Ουμανισμό προτείνει την έναρξη του σχετικού διαλόγου και την άμεση αγωνιστική διεκδίκηση με τα παρακάτω αιτήματα:
1. Εργάσιμη εβδομάδα 30 ωρών χωρίς μείωση των αποδοχών και ανάλογη συμμετοχή των εργαζομένων στο προϊόν από την αύξηση της παραγωγικότητας.
2. Κάθε υπερωριακή ώρα απασχόλησης θα αμείβεται με το πενταπλάσιο της κανονικής.
3. Απορρόφηση ολόκληρης (και της υπόλοιπης) ανεργίας με απασχόληση στον τομέα κοινωνικής αλληλεγγύης που πρέπει να διευρυνθεί, για την προστασία της φύσης, για την ανάπτυξη του πολιτισμού, για τη στήριξη της νεολαίας και της τρίτης ηλικίας.
4. 10 μήνες εργασίας, ένας μήνας επιμόρφωσης και ένας μήνας άδεια με πλήρεις αποδοχές.
Μακροπρόθεσμος και αδιαπραγμάτευτος στρατηγικός στόχος των δυνάμεων της εργασίας, της επιστήμης και του πολιτισμού παραμένει βέβαια η υπέρβαση του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής και η αντικατάστασή του με ένα σύστημα της άμεσης συμβουλιακής δημοκρατίας, που θα σέβεται τη φύση, τον άνθρωπο και τον πολιτισμό του, στην προοπτική ενός οικουμενικού ουμανιστικού πολιτισμού.





Να απελευθερώσουμε τις επιστήμες και την τεχνολογία από το κεφάλαιο για να γίνουν επιστήμες και τεχνολογία της απελευθέρωσης του ανθρώπου, της κοινωνίας και της ανθρωπότητας.
Να ενισχύσουμε την επανάσταση της γνώσης.
Να απελευθερώσουμε τη νεολαία και τα όνειρά της για έναν καλύτερο κόσμο.