Σκότωσε τον φασίστα μέσα σου, πριν προλάβει να σέ υποδουλώσει
{δικό μου}
«Ο άνθρωπος απόχτησε μυαλό για να ανατρέψει τους νόμους της ζούγκλας,
όχι για να τούς εφαρμόσει»...
{άγνωστου, σοφού κατ' εμέ...}
«Πρέπει να ΕΙΣΑΙ η αλλαγή, που θέλεις να έρθει»
{του Μαχάτμα Γκάντι}

24.10.09

Σαββάτο νά 'ναι μάστορα...

Σαββάτο νά 'ναι, μάστορα, κι ας είναι χίλιες ώρες.
Λόγια του κάλφα, προ της εφαρμογής του πενθήμερου, προφανώς. Όσο κι αν δεν ισχύει πενθήμερο (εργασίας) για τους περισσότερους. Εξαήμερο ή και εφταήμερο είναι για πολλούς-πολλές ακόμα...
Σαββάτο νά 'ναι, μάστορα...
Σκληρή αναμέτρηση της εργασίας με τη σχόλη. Όπου σχόλη, το κατσιό, η ανάπαυση, η διασκέδαση. Το αντίθετό της, με το στερητικό "α", η α-σχολία. Ασχολείσαι, κάτι κάνεις, σχολάζεις, δεν κάνεις τίποτα. Πήρε και την έννοια του "τελειώνεις", σταματάς να κάνεις κάτι.
Τη σχέση της "σχόλης" με το "σχολείο" δεν την καταλαβαίνω, μού είναι άγνωστη. Στα σχολεία γίνεται δουλειά. Ή τουλάχιστον πρέπει να γίνεται... Δεν κάααααθονται τα παιδιά στο σχολείο. Ας μέ φωτίσει κάνας δάσκαλος γι' αυτή την -από πρώτη ματιά- περίεργη σχέση. Ή δασκάλα κατά προτίμηση...
Σαββάτο νά 'ναι, μάστορα...
Κι είπα να καθήσω (πάλι το κατσιό...) να σάς πληκτρομιλήσω με αποφθέγματα σήμερα. Αυτά που έχω «αποθησαυρίσει» στην ...μακρυούτσικη ζωή μου.
Κάποια από αυτά αποδίδονται σε κάποιους-κάποιες. Άλλων μού είναι άγνωστος ο ...πατέρας ή η μητέρα. Τα παραθέτω όμως σκέτα, χωρίς να το σημειώνω αυτό, για να μην βαραίνουν με την ιστορία του "γεννήτορα".
Τα παραθέτω επίσης όπως μού ήρθαν, χωρίς σειρά ή σχέση. Εσείς, αν έχετε κέφι, διαλέξτε ποιά σάς άρεσαν περισσότερο και πείτε μου.
Ή, ακόμα καλλίτερα, βοηθείστε εμπλουτίζοντας τον κατάλογο με δικές σας θύμησες.


1. Άκου να δεις, είτε φταις είτε όχι, σαν δεν μπορείς άλλο να παλαίψεις, θα πεθάνεις.
2. Το σφάλλειν είναι ανθρώπινο, το μη σφάλλειν όμως είναι ανθρωπιστικό.
3. Ταράσσει τους ανθρώπους ου τα πράγματα αλλά τα περί των πραγμάτων δόγματα.
4. Όποιος ξέρει να κλέβει ΓΙΑ μάς, ξέρει να κλέβει και ΑΠΟ μάς.
5. There are only two feelings, two languages, two activities, two motives, two procedures, two frameworks, two results. Love and fear.
6. Διά τούτο τα μείζονα των αμαρτημάτων επεισήλθεν, επεί τα ελάσσονα της προσηκούσης ου τυγχάνει διορθώσεως.
7. Η διαβολή βλάπτει προσκαίρως τον βαλόμενον, διαρκώς δε τον βάλοντα.
8. Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών Καθολικώς Διαμαρτυρομένων.
9. Κακός ο δονκιχωτισμός εκτός κι αν στο τέλος πέσει κάνας ανεμόμυλος.
10. Η ζωή δεν είναι παίξε-γέλασε, πρέπει να την παίρνουμε στα σοβαρά.
11. Η διαρκής επανάσταση... φυτών και λουλουδιών.
12. Δεν ήταν ότι αγαπούσα τον Καίσαρα λιγότερο αλλά την Ρώμη περισσότερο.
13. Όποιος δεν έχει ελπίσει ποτέ, δεν απελπίστηκε και ποτέ.
14. Μπορείς να κάνεις πολλά με τις λόγχες εκτός από το να κάτσεις πάνω τους.
15. Ο άνθρωπος μπορεί ν' ανεβεί στις ψηλότερες κορυφές αλλά δεν κάθεται εκεί για πολύ.
16. Ελευθερία σημαίνει υπευθυνότητα κι αυτό φοβίζει τους περισσότερους...
17. Όταν έρθει ο Χειμώνας, η Άνοιξη δεν είναι μακρυά.
18. Κάποιοι κουτοί κάνουν ερωτήσεις που οι σοφοί δεν μπορούν να απαντήσουν.
19. Qui profitur?
20. Αρχή σοφίας, ονομάτων επίσκεψις.
21. Τα αξιώματα δεν τιμούν κάποιον αλλά αυτός ίσως τιμά τα αξιώματα.
22. Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες «εγώ, εγώ μόνος μου μπορώ να σώσω τη γή».
23. Μην ξεχνάς την πεταλούδα. Που αν πετάξει στο Πεκίνο, μπορεί να βρέξει στο Παρίσι.

Περιμένω γνώμες και συμπληρώσεις.

7 σχόλια:

marianaonice είπε...

Πράγματι πολύ εύστοχα αποφθέγματα!!
Κρατώ το:
Τα αξιώματα δεν τιμούν κάποιον αλλά αυτός ίσως τιμά τα αξιώματα.
:)

Jason είπε...

Μα νομίζω το 11! :)

syneas είπε...

¨Άκου να δεις, είτε φταις είτε όχι, σαν δεν μπορείς άλλο να παλαίψεις, θα πεθάνεις¨.
Εγώ αυτό ξεχώρισα, αλλά για να είμαι μέσα στο κλίμα της ανάρτησής σου θα σου πω: Από τη δουλειά πέθαναν πολλοί, από την ξάπλα κανείς!

anonymos είπε...

Ένα σχόλιο για την σχέση σχόλης - σχολείου.

Θεωρώ πιθανόν ο μετασχηματισμός της σημασίας της αρχαίας λέξης "σχολή" από διασκέδαση σε τόπο διδασκαλίας οφείλεται στον Πλάτωνα ο οποίος είπε ότι η διδασκαλία στα παιδιά πρέπει να γίνεται σαν παιχνίδι.
Και πάρα πολύ πιθανόν πολλοί μαθητές του να εφάρμοσαν αυτήν την μέθοδο διδασκαλίας.

Στην σύγχρονη εκπαίδευση βέβαια μάλλον τόπος βασανιστηρίων είναι το "σχολείο" εξ ου και η μετατροπή της σημασίας του "παιδεύω" από εκπαιδεύω σε βασανίζω...

...Ατακαδόρ είπε...

Του "ΣΥΝΕΑΣ" η παρατήρηση μού θύμισε εκείνο το ωραίο:

- Μού αρέσει πολύ η δουλειά! Μπορώ να κάθομαι με τις ώρες να βλέπω ...τους άλλους να δουλεύουν!

Αν τολμάς, βάλτο στον κατάλογό σου!

Λωτοφάγος είπε...

Ελευθερία σημαίνει υπευθυνότητα κι αυτό φοβίζει τους περισσότερους...
Αυτό μου αρέσει πιο πολύ από όλα.
Είναι πολύ πιο βολικό να στηρίζεσαι σε κόμματα, πατερούληδες, συζύγους, αφεντικά. Κάνεις ό,τι σου λένε και έχεις προστασία.
Κάποτε, αν ήσουν ελεύθερος μέσα σου, κανείς δεν μπορούσε να σε σκλαβώσει. Τώρα, με τις μεθόδους και τα φάρμακα που έχουν βρει, φοβάμαι ότι είναι πολύ εύκολη η υποδούλωση!
Χμ, λίγο μπερδεμένα τα έγραψα, αλλά φταίει το προχωρημένον της ώρας. Καληνύχτα, αγαπητέ Ναπολέων.

Κλαζoμένιoς είπε...

Να προσθέσω κι εγώ μιά άλλη σοφία:

Ένα μυστικό που το ξέρει περισσότερο από ...ένας, έχει πάψει να είναι μυστικό.