Σκότωσε τον φασίστα μέσα σου, πριν προλάβει να σέ υποδουλώσει
{δικό μου}
«Ο άνθρωπος απόχτησε μυαλό για να ανατρέψει τους νόμους της ζούγκλας,
όχι για να τούς εφαρμόσει»...
{άγνωστου, σοφού κατ' εμέ...}
«Πρέπει να ΕΙΣΑΙ η αλλαγή, που θέλεις να έρθει»
{του Μαχάτμα Γκάντι}

28.1.13

Το κατά Κουράκην... «ο χρήστης πληρώνει»
αφορμή για ξεσκέπασμα της αντικοινωνικότητας
και της υποκρισίας των νεοσυντηρητικών

Για τον Τάσο Κουράκη πολύ λίγα ξέρω. Είχε βάλει για Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κι αργότερα εκλέχτηκε -και είναι και σήμερα- βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Χτές-προχτές έκανε δήλωση ότι για την μισθοδοσία των παπάδων (και την χρηματοδότηση των εκκλησιαστικών δραστηριοτήτων γενικότερα, υποθέτω) να πληρώνουν όσοι δηλώνουν χριστιανοί. Αντίστοιχα, ξαναϋποθέτω, οι μουσουλμάνοι να πληρώνουν για τους μουφτήδες και τα τζαμιά, οι εβραίοι για τους ραβίνους και τις συναγωγές και πάει λέοντας...
Δεν ξέρω με ποιό ακριβώς σκοπό το είπε. Ο όποιος σκοπός του άλλωστε δεν επηρεάζει αυτά που γράφω παρακάτω με αφορμή τη δήλωσή του.
Το βέβαιο είναι ότι θα πέσουν απάνω του οι Ρεντίκογλου κι οι Πετρουλιάτσοι μαζί με όλο τον εσμό των τρεμουλιάρικων ντερμπεντέρηδων για να πείσουν τον λαό, υποκριτικώτατα, ότι κλονίζονται τα θεμέλια του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού και τα συναφή.
Θα κληθεί ο Τσίπρας να δηλώσει "ξεκάθαρα", αν τον αποκηρύσσει... και μάλλον θα υπάρξουν και φωνές που να ζητούν την διαγραφή του από το κόμμα...
Άλλοι πάλι θα εντάξουν την δήλωσή του στη γενικότερη άποψη διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος, όπως παντού σχεδόν στην Ευρώπη. Άποψη που περιλαμβάνεται και στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ από ...γεννησιμιού του.
«Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ»
Όμως το σημαντικό στον σάλο που ξεσηκώθηκε (και θα ξεσηκωθεί κατά τις ανάγκες της συγκυβέρνησης να θολώσει τα νερά για π.χ. την φοροεπιδρομή...) είναι ότι πρόκειται για μιά ακόμα απόκρυψη των πραγματικών σκοπών τους, για μιά ακόμα χυδαία παραπλάνηση.
Διότι το αντισυνταγατικό {άρθρο 4§5} «ο χρήστης πληρώνει» και η βαθύτατα αντικοινωνική του στόχευση, είναι η βάση της «φιλοσοφίας», των θεωριών και της πρακτικής των νεοσυντηρητικών ...φριντμανιακών, που "κομψά" αυτοαποκαλούνται νεοφιλελεύθεροι. Και που, «βασκάνω τη μοίρα», καθορίζουν απολύτως τις τύχες της ανθρωπότητας εδώ και τριαντατόσα χρόνια.
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ
Άρθρο 4§5: «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.»
Δεν λέει το Σύνταγμα «ανάλογα με τις ανάγκες τους».
Δεν λέει ότι όποιοι έχουν παιδιά και ΑΝΑΓΚΗ να τα στείλουν σχολείο, μόνον αυτοί να πληρώνουν τους δασκάλους και τις άλλες σχολικές δαπάνες (ιδιωτικοποίηση Παιδείας).
Δεν λέει ότι και ο φτωχός και ο πλούσιος, όταν έχουν ΑΝΑΓΚΗ από ένα λίτρο γάλα να πληρώνουν τον ίδιο φόρο (ΦΠΑ).
Δεν λέει ότι και ο φτωχός και ο πλούσιος, όταν έχουν ΑΝΑΓΚΗ να πάνε από εδώ εκεί να πληρώνουν το ίδιο (διόδια).
Δεν λέει ότι όποιος ...περπατάει περισσότερο πρέπει να πληρώνει μεγαλύτερο δημοτικό φόρο γιατί ...φθείρει περισσότερο τα πεζοδρόμια...
Γελοίο... ειδικά το τελευταίο. Όμως αυτή είναι η φυσιολογική προέκταση της νοοτροπίας και -δυστυχώς- και της πρακτικής τους, που ελέω πολιτικοοικονομικών συνθηκών και φαυλότατων -δήθεν δημοκρατικών...- μεθοδεύσεων, μάς την έχουν περάσει χαλκά.
ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΤΟΧΕΥΣΗ
Όμως το χειρότερο στην παραπάνω αντίληψη και πρακτική είναι η αντικοινωνική της στόχευση, η εμπέδωση της ατομιστικής νοοτροπίας, που καλλιεργείται συνεχώς και επίμονα σε πάραπολλά επίπεδα, ως εφαρμογή του "σοφού" μακιαβελλικού «διαίρει και βασίλευε». Καθένας την «πάρτη» του, τη βόλεψή του.
Δεν πληρώνω εγώ για σένα άθλιε χριστιανέ, αφού είμαι άθεος(*), ούτε εσύ για μένα τον άθλιο πολύτεκνο(*), αφού είσαι άκληρος, ούτε οι στεριανοί για τις "άγονες" γραμμές των άθλιων νησιωτών... Ούτε να πληρώνουν οι καρπενισιώτες για την "Ιόνια Οδό" των ηπειρωτών(**), ούτε οι πελοποννήσιοι και οι κρήτες για την "Εγνατία" των μακεδόνων...
Τίποτε δεν πληρώνεται για τους πολίτες από το δημόσιο ταμείο. Ο χρήστης πληρώνει. 
Τίποτε δεν είναι δωρεάν. Σε τίποτε δεν έχεις, εσύ ο αδύναμος πολίτης, δικαιώματα. Από τίποτε δεν έχεις μερίδιο. Πρέπει να πληρώνεις για τα πάντα. Τα πάντα ανήκουν στους δυνατούς, στους «έχοντες και κατέχοντες», και για να κάνεις χρήση τους πρέπει να πληρώσεις. Αυτό είναι άλλωστε το βαθύτερο νόημα και ο στόχος της ιδιωτικοποίησης των πάντων, της εκχώρησης όλων των πλουτοπαραγωγικών πηγών και δραστηριοτήτων στην ιδιωτική ΥΣΤΕΡΟβουλία, στους ...«επενδυτές»...
Το κράτος θέλουν να υπάρχει μόνον για να το εκμεταλλεύονται οι κρατούντες, όχι για να παρέχει το ελάχιστο στους πολίτες, μέσω μιάς κάποιας δίκαιας ανακατανομής... Μέσω μιάς δίκαιας φορολογίας των ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ και όχι των ΑΝΑΓΚΩΝ των πολιτών. Μέσω των ΑΜΕΣΩΝ φόρων όχι των ΕΜΜΕΣΩΝ χαρατσιών...

Είναι όμως "κοινωνία" κάτι τέτοιο; Ή απλώς είναι ένα συμπίλημα ατόμων, ανταγωνιζόμενων μεταξύ τους για την επιβίωση με όρους και νόμους της ζούγκλας;
Ζούγκλας που θέλουν να μάς την πασσάρουν ως ...νομοτελειακή κατάσταση.
Ως αδήριτη συνέπεια των επιστημονικών συμπερασμάτων του Δαρβίνου.
Αυτός όμως φυσιοδίφης ήτανε και ΖΩΑ μελέτησε, δεν ήταν κοινωνιολόγος να κάνει προτάσεις για μιά έλλογη, ανθρώπινη κοινωνία...

Στην ανθρώπινη κοινωνία καθένας έχει ανάγκη τους άλλους. ΟΛΟΥΣ τους άλλους. Από τα πανάρχαια χρόνια άλλος κυνηγούσε, άλλος έσπερνε, άλλος μαστόρευε... Κι είχε ανάγκη ο ένας τον άλλον για να επιβιώσει.
Πολύ περισσότερο έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλον τώρα που εξελιχτήκαμε ως σύνολο, τώρα που προοδεύσαμε σε τόσους και τόσους τομείς... Όσες υποσημειώσεις και να κάνει κανείς στο "εξελιχτήκαμε", στο "προοδεύσαμε", όσα εισαγωγικά κι αν βάλει, έχουμε τώρα μεγαλύτερη ανάγκη να συνεργαζόμαστε και να ζούμε αλληλέγγυα, συναγωνιστικά και όχι ανταγωνιστικά.
Να καλύπτουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τις βασικές ανάγκες ΟΛΩΝ ΜΑΖΙ και όχι να κοιτάμε πως θα τη βολέψουμε εις βάρος των άλλων.

Είναι βέβαια ουσιαστικό να δούμε ποιά πρέπει να χαρακτηριστούν ως ΑΝΑΓΚΕΣ, που πρέπει να καλύπτονται για όλους από όλους, και ποιά απλώς ως ...βίτσια, για τα οποία ας ξοδεύει καθείς το τυχόν περίσσευμά του. Γι' αυτά συγχωρείται το «ο χρήστης πληρώνει»...
Κι αυτοί οι χαρακτηρισμοί πρέπει να αναθεωρούνται από καιρού εις καιρόν. Πρέπει κάθε τόσο να προσδιορίζουμε το περιεχόμενο του όρου "αξιοπρεπής διαβίωση".
Ας μην μακρυγορήσω όμως τώρα. Γι' αυτή τη διαδικασία θα σάς πω την άποψή μου σε άλλο άρθρο.
- - - - - - - - - - -
(*) έχω και τις δύο ιδιότητες...
(**) έτσι ακριβώς είπε, σε τηλεοπτική του παρέμβαση εκπομπής γιαννιώτικου καναλιού για το κίνημα "δεν πληρώνω διόδια" πριν κάπου δυό χρόνια, ο τότε πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου κ. Ρεκατσίνας, εκλεγμένος με την ΠΑΣΟΚική παράταξη...

3 σχόλια:

Λωτοφάγος είπε...

Να υπενθυμίσω ότι στην καθολική Γαλλία, μόνο οι χριστιανοί πληρώνουν την εκκλησία.
Πέραν αυτού, όμως, η Εκκλησία θα πρέπει να διαλέξει: ή θα πληρώνει φόρους και εμείς τους ιερείς της ή θα τους αναλάβει η ίδια.
Είναι αυτό που γίνεται με τους δρόμους: και τέλη κυκλοφορίας πληρώνουμε και διόδια! Και μάλιστα για καρόδρουμους.
Καλή σου νύχτα.

Ναπoλέων είπε...

Φίλε Λωτοφάγε,
είμαστε , ως παγκόσμια κοινωνία, πολύ μακρυά ακόμα από τον ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ η πίστη σε κάποιον θεό από την πλειονότητα των πολιτών, η καταφυγή τους σε κάποιο ...ράσο.

Έτσι, προσωπικά, παρότι είμαι "ντούρος" άθεος δεν νομίζω ότι είναι σωστό αυτό που γίνεται στη Γαλλία, όπως αναφέρεις, αλλά και σε άλλες χώρες.

Άλλο είναι ο χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας και άλλο η κάλυψη των αναγκών των πολιτών από ΑΜΕΣΟΥΣ φόρους και όχι έμμεσους.
Το χαράτσωμα των πολιτών με έμμεσους φόρους δεν είναι βέβαια ελληνική "πατέντα"... Απλώς οι δικοί μας το έχουν παρακάνει...
Το «ελέω δήθεν δημοκρατικών μεθοδεύσεων» δεν αναφέρεται μόνον στην Ελλάδα αλλά σε ΟΛΕΣ τις χώρες. Πουθενά δεν υπάρχει δημοκρατία. Στις καλλίτερες περιπτώσεις λειτουργούν ήπιες κοινοβουλευτικές ολιγαρχίες.
Έχουμε, ως ανθρωπότητα, πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να φτάσουμε να έχουμε δημοκρατική διακυβέρνηση.
Να έχουμε δικαιοσύνη, ισοτιμία, αξιοπρεπή διαβίωση για όλους...

Και να προλάβω τυχόν αντιρρήσεις ως προς την ύπαρξη δημοκρατίας ή ολιγαρχίας:
Η δημοκρατία είναι σαν την ...έγκυα γυναίκα. Δεν μπορεί να είναι ...ολίγον έγκυος. Δεν επιδέχεται ποσοστώσεις.
Είναι κατ' εμέ λάθος εκφράσεις όπως «δημοκρατικώτερος». Το σωστό θα ήταν «λιγότερο ολιγαρχικός» ή κάτι ανάλογο.
Η ολιγαρχία έχει πολλές διαβαθμίσεις... από ανοιχτές δικτατορίες έως ήπια κοινοβουλευτικά καθεστώτα.

Λωτοφάγος είπε...

Εντάξει, αλλά επιμένω: η Εκκλησία οφείλει να επιλέξει ένα από τα δύο.